måndag 30 mars 2009

Skolstart

Då var det mindre än en vecka kvar nu då. Sex dagar bara. Det närmar sig. snart står vi alla där på Råttsunda och sjunger fram våra blåsvarta hjältar. men som sagt är vi inte där än för det är nummer sex som ska avhandlas idag.

Mikael "Gus" Rosén har 6 i dagens trupp. Innan honom var det Yaw Preko om jag inte missminner mig, rätta mig om jag har fel. Men det är inte någon spelare som jag tänker på idag. Kunde ha varit att det var den sjätte mars 1914 som HBK beviljades inträde i Riksidrottsförbundet men det är det inte heller faktiskt. Utan det som jag tänker på är så många år det tog innan Klubben tog sin första titel. Sex år tog det. Sen stog HBK överst på pallen. denna pallen var dock "bara" för DM, men en titel är alltid en titel. Efter denna första DM-titel har BollKlubben tagit ytterligare en hel drös. Har letat som en hungrig gnu efter hur många DM-titlar som HBK har men det är lönnlöst. Det enda jag kunde hitta var att 1935 vann sitt tionde DM-tecken. Men, men, så är det.

Mental til the end...

Inga kommentarer: